Saturday, March 2, 2013

Kes-kes Khas Untuk Angkat Sumpah


Contohi sikap Pendaftar Mahkamah Majistret Teluk Intan

Ayah dan saya bersedia untuk mendaki tangga mahkamah, tetapi belum pun kami naik, seorang lelaki yang kebetulan sedang menuruni tangga itu terus menyapa kami.

Beliau bertanya tujuan kami hendak naik ke atas. Apabila saya menerangkan tujuan kami, lelaki tersebut lantas menyuruh saya dan ayah saya duduk di bangku panjang yang terdapat berhampiran tangga itu.

Beliau kemudian naik ke atas dan sebentar kemudian turun semula bersama-sama surat akuan itu dan meminta ayah saya menandatanganinya. Setelah ayah saya menandatangani surat akuan itu, beliau terus menandatangani di bahagian yang perlu ditandatangani oleh Pesuruhjaya Sumpah.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/u
© Utusan Melayu (M) Bhd 




No comments:

Listen to Al Quran online

Listen to Quran